[LO] Legion Ostrzy

[LO] Legion Ostrzy


#1 2008-04-13 16:42:14

HeMiC[A]

Administrator

Na PRIV
Call me!
Skąd: 3miasto
Zarejestrowany: 2008-03-09
Posty: 8
Punktów :   

Paladyn

Czy można zrobić postać, którą można wystawić do walki vs all ? Czy można zrobić jednego uniwersalnego pala PvP ? TAK ! 1.10 dało nam taką możliwość - SMITER ! W założeniu miał to być build dla paladyna do walki vs pala, ale po kilku miesiącach na BN (i skasowaniu kilkunastu postaci) doszedłem do wniosku, że jest to jedyna postać pvp, która może zagrać vs all.

Kilka skrótów na początek:

COA - crown od ages
COH - chains of honor
BOTD - breath of the dying
DOOM - słowo runiczne "zagłada"
FEMINE - słowo runiczne "klęska głodu"
SILENCE - słowo runiczne "cisza"
BA - berserker axe - topór berserkerski
EXILE- słowo runiczne "wygnanie"
CTA- Call To Arms
OW - open wounds , otwarcie rany
LT - life tap , wysysanie zycie
DR - damage reduced, zmniejszone obrazenia
AR - attack rating
FHR - Faster Hit Recovery , szybsze odzyskiwanie równowagi

O innych w tym momencie zapomniałem ^^/ nie wspominalłem bo nie uważałem za konieczne - nie jest to guide dla półgłówków i starałem sie by prowokował do samodzielnego spojrzenia na temat SMITER pvp. Nazwy angielskie, bo mam pod alt+tab Arreat Summit


::1.Wyposażenie::


Hełmy:

there can be only one : COA - Crown of Ages
174 str req
dr , + all skill, 2 sock, 30 % fhr = WYPAS, jak to przysoketowac ? ber + 40/15 / 2xber / ber + cham (np po to zeby zdjac ravena i zalozyc bul ringa), nie znam na 1.10 nic lepszego niz coa, gaza 1.08 odpada bo gram na 1.10 ladder

Inne z ktorymi mialem okazje "pracowac":

-Shako-jesli ktos jest nabity skillerami FHR to nie widze przeciwskazan, wstawic cham raven off
-Gaze-nic oprocz dr przydatnego dla smitera tu nie ma, oddac kumplom za free/nalozyc na merca/ sprzedac charsi

Zbroje:

ENIGMA
+2 all -cacy , zwieksza nam dmg , obrone ar, frw -bardzo miły bonus ,nasz palek to nie bierny hammer (gay czekajacy az go ktos wydmucha) tylko postac ofensywna, nikt nam nie zarzuci ze gramy "defensa" (to co taki gay-hammer uskutecznia) +1 tp jesli mam byc szczery to sie przydaje tylko na necow uzywajacych wiezienia z kosci (co jest total lame, ale jesli juz decyduje sie na poszukiwanie kasy na grach duels - wiezienie nie bedzie nam przeszkoda ) dr8% malo tego dr, ale lepsza enigma z +1 tp + 2 all na casterow niz ciezki perf leviatan z 25 dr o ktorym pozniej, Increase Maximum Life 5% - no jak sie chce wygrywac z najlepszymi to te min 2k life trzeba z czegos robic, a jak juz robic to w archonie / wyrmie (superior), polecam oczywiscie archona dobrej jakosci, (nie psuje sie szybko, a naprawa enigmy / coh to naprawde droga zabawa) dla oszczczedzajacych punkty/zainteresowanych buildem "zero str , zero dex" polecam wyrma, tak czy inaczej obie zbroje sa lekkie i obie wolne sa od grzechu pierworodnego - ujemnego bonusa do FRW (offtop: co za panowie robia enigme w piekielnej zbroi i po co ?)

COH Chains of Honor
najlepsze co w niej jest to resy , dr 8 % i +2 all, dlatego stosuje tylko na foha sorce i asa, extremalnie maly def (okolo 950 w superior archonie) to dla mnie qpa, ale lepsze to niz nabijanie ekwpinku talizmanami all res czy wtykanie run UM w elementy uzbrojenia

LEVIATAN
174 Str Required
ciezkie to, ale jednoczesnie daje dobrego kopa do str (a tym samym do smite dmg) ... gdyby nie ten str req ... zbrojka dobra bo tania ^^, pozwala przysoketowac coa w cos innego niz ber, no i mozemy zalozyc shako zamiast coa ^^, 50 % dr wyciagniemy spokojnie, ooops zostaja braki FHR ... mimo wszystko jesli z enigma dr spada mi ponizej 35 % - vs melee zakladam leviatana

Broń:

W tym buildzie wystepuja tylko dwa rodzaje ataku charge i smite, od smite'a ataku raczej nie zaczniemy... najlepsza bron pod nasze slowa runiczne do szarzy - bersrker axe - zasieg 3, base speed 0, male wymagania dex str, dodatkowo redukowane przez slowa runiczne)
(Berserker Axe ... offtop nie wiem czemu , ale w tym momencie przychodzi mi do glowy gierka golden axe na amige i c-64, imo prekursor diablo ^^, a amiga byla lepsza niz atari st ^^) wszystkie runeworld'y robilem w BA botd , silence , doom , femine, nawet cta (do noszenia z cta polecam tarcze sigona, daje nam wiekszy blok niz splendor czy bezoki , przezorny zawsze ubezpieczony ^^)

BOTD BA Breath of the Dying
60 ias ,+350-400% -nie da sie wycisnac z zadnej zabawki takiego ias i dmg w eterycznej broni, (te nowe best rare of 1.10 z dmg 39x jakos mnie nie przekonuja) +30 To All Attributes to nam pomoze podniesc ogrze rekawice o ktorych pozniej, Indestructible - kto korzystal z dooma wie ze ten parametr w broni nie jest bez znaczenia, dmg ias nic wiecej godnego wspomnienia, bardzo dobra na casterow, na tych lepiej zakutych dobrze sie sprawdza w wersji: "angelic breath of the dying" ^^

Jesli oponent nie ma nic przeciwko "holy freeze + ow" kombo :
DOOM w BA
bardzo ladna zabawka, imo porownywalna jesli nie lepsza od BOTD, rzadziej spotykana, co niekoniecznie jest sensownym argumentem, holy freeze zamienia pojedynki z barbami w "rzniecie glupa", 45 % ias , + 2 all , slow 50 % , OW - COOL ! bardzo przydatna na przeciwnikow stosujacych slow wiekszy niz z astreona (25 % +) zawsze uwazalem, ze najlepsze co mozna zastosowac vs slow to extra slow

LASERATOR
to co nam potrzebne: base speed -10 , ias 30 czyli ogolnie szybkie jak astreon z shaelem, 33 % szansa na zwiekszenie obrazen ( jak wejdzie obrazenia x 2 ) jak juz uzywac to bez exile i draculi (zeby nie nakladaly sie klatwy) w wersji eth praktycznie niezniszczalny a dmg na szarzy znosny, od biedy mozna kogos obrzucac

SILENCE
200 % ed nie zachwyca (i mimo ias wole ba a nie phase blade, wlasnie ze wzgledu na wiekszy charge dmg) za to all res 75 w polaczeniu z all res z mary , coh , coa ,zakar(um) all res z exile/hoz i kilku talkow 11 % light/fire/cold res robia z nas morderce "jednoskilowek" a'la foh, asa trap , sorc. obojetnie czy gramy na norm, nm czy hell, stosujemy tylko na mocnego foh'a (powiedzialem "mocny" ? nie ma mocnych foh'ow )

na koniec "to co nas podnieca", ZDECYDOWANIE najlepsza zabawka dla smitera:

ASTREON
97 Str Required
70 Dex Required
dmg przy szarzy - sredni, ale za to piekny bonus do ar, dmg przy smite - przy + 4combat, add dmg 85 zdecydowanie najlepszy w grze, do tego dochodzi crushing blow 33 % (crushing blow dzila ze smite), wersji eth nie polecam, nasz priorytet to smite a nie charge dmg, soketowanie zodem pozbawia nas 20 ias, tak czy inaczej najlepsza zabawka vs melee/vs all

Inne ciekawe:
- jak ktos sie sie chce wyalienowac niech zalozy perf eth Death Cleaver
- perf ETH Rune Master - przysoketowany w to co nam potrzebne np ed/ias / ber / eth / um , nakombinowac sie mozna ho ho ho (dmg mozna wyciagnac wiekszy niz z BOTD BA)
- CTA w ba/w dwurecznej zabawce klasy elite, jesli nas stac moze byc np eth war pike, a po co ? a np po to zeby zabic przeciwnika jednym uderzeniem ^^, polecam pogon za casterami z aniolkiem i wlaczonym wigorem

Tarcze:

EXILE w eth Zakarum Shield/Sacred Targe all res
15% Chance To Cast Level 5 Life Tap On Striking
Level 16 Defiance Aura When Equipped
+2 To Offensive Auras (Paladin Only)
+30% Faster Block Rate
Freezes Target
+220-260% Enhanced Defense (varies)
Replenish Life +7
+5% To Maximum Cold Resist
+5% To Maximum Fire Resist
25% Better Chance Of Getting Magic Items
all res / ar + ed zaleznie od uzytej tarczy
Dla tych co uwazaja ze vortex lepszy niz zakarum shield:
Link - porownanie wszystkich tarcz dla pala, wedlug mnie lepiej walic szybko i rowno ... (tu dokonam autocenzury i nie bede rozwijał tematu, Rocco Siffredi nie nadaje sie na maskotke smite pala, ani zapryszczonych dojrzewajacych uzytkownikow tego forum ... szkoda, ze dopiero teraz na to wpadłem ... nazwał bym ten build troche inaczej ^^ end ot) jedyne co psuje/"psuje" ta tarcze to life tap i replenish life, wiadomo ze ludzie nie gina od life tap (ale lubia sie tym tlumaczyc) tylko dmg szarzy/pchniecia tarcza, fakt faktem, ze life tap daje nam tryb godlike w wersji pvm i life lech w wersji pvp wracajac do parametrow :
+220-260% e. def + replenish quantity - dzieki temu mozemy zrobic sobie tarcze 1200 def
+5% To Maximum Cold Resist \
+5% To Maximum Fire Resist / na wiekszosc sorc starczy , a na "jednoskilowe" sorce --> "jednoresowe" tarcze, (wszystkie itemy w tym poradniku mieszcza sie w skrzyni, a nasz pal bedzie biegal samotnie i niepotrzebne mu przerzucanie itemow) vs melee i caster (ele dru , nekro pb) resy nam niepotrzebne, za to ed + ar jak najbardziej, na cbn EXILE ar + ed sa duzo tansze niz all res (mam dwie all res / ed + ar, i stosuje w zaleznosci od sytuacji)

HOZ Herold Zakarum po "class upgrade" do Zakarum Shield
po co nam upgrade ? na wypadek gdyby trzeba walić heroldem, str req 142 po upgrade przerazic nas nie moze bo i tak steelrendy str req mają wiekszy, (btw bardzo spodobał mi sie fakt ze palki porzuciły storma i powrocily do zakara ^^) dobra tarcza na foha, sorce , asy , vs melee lepszy exile z ed + ar

Inne, przydatne:
tarcze klasy elite all res (mile widziane 45 all res) z ktorych robimy bron na jednoskilowe sorce , asa , fohow http://afrotazz.w.interia.pl/crafty/cold.jpg [fota] to jest akurat zakarumska , ale polecam sw tarze , 2 x mniej miejsca w skrzynce i mozna nosic 3 , po jednej na cold , light , fire

Inne mniej przydatne :
patenty typu eth herold soketowany zodem ---->
alma negra soketowana 3x/15 ias ----> to ja juz wole pelta lunata ... rare ? nawet zajebiscie wygenerowana elite rare nie bedzie sie umywac do HOZ czy EXILE

Buty:

Shadow Dancer
167 str req
czemu te ? bo mają 30 FHR, bo dają dex (co pozwala nie dawac ani punkta w dex, zdjac ravena, zalożyc 2 x bul ringa), bo malo ludzi je ma ^^, jedyne co krzywi usmiech na twarzy to str req ...

Sandstorm Trek
trafic eth piaskowy ksztalt 15,15 - COOL, wszystko co nam trzeba FHR, VIT, STR, polecam do builda 0 str/dex

Gore Rider
jesli ktos chce zlozyc mocny crushing blow / ow , to czemu nie, upgrade nie polecam - ujemny bonus do frw ,alternatywa : palec goblina 25 % crushing blow

Rękawice:

Steelrend
185 str req
ciezkie jak sam sk.... jak nosic to tylko z enigma, przez niektorych niedoceniane, dla innych za ciezkie, a co oferuja dla smitera ? 10 % crusha, 60 % ed, + 20 str, czyli wszystko to co nam "poweruje" smite'a, fajne nie ?

Bloodfist
to jest bzdet dla takich co nie maja jak wyciagnac 86 % FHR (brak im talkow fhr z bajerami) , ostatnia deska ratunku ... no niby maja te +40 life ... 30 % fhr ... podsumowujac ... gowno ale nie smierdzi (pvp rules), i zanim kupimy perf Steelrend'y troche pozabijamy przygodnych znajomych z lol-1

Dracul's Grasp
OW, LIFE TAP, STR, COOL ale smierdzi (pvp rules)

Innych unikatow nie biore pod uwage, kilka osob pytalo mnie o duszolapy ... nie lubie zarzucac kilku klatw na zmiane - LIFE TAP ROX ! jesli ktos szuka wymowki i nieKce walczyc bo mu przeszkadza ow / life tap, a fhr mamy pod dostatkiem, mozemy zalozyc rare/craft z ias ,str, dex, res albo "zwykle" crafty z crushing blow i przydatnymi bonusami

vs melee co zapomnieli o ias:
Ceglawy (z astreonem mamy 50 % czyli max slow dzialajacy z itemow na pvp)

Paski:

Verdungo's Hearty Cord
106 str req
najlepszy pasek w grze dla melee vs melee - RL, DR , FHR

String of Ears
w 1.10 ll i ml nie dziala na pvp (wyjatkiem jest life tap), stringi zostawmy dla kobiet ... raz tylko sie spotkalem z gosciem ktory policzyl mi replenish life i napisal ze verdungo jest banned - omg ... nc , od biedy mozna SOE dac upgrade, stringi po upgrade maja ladniutki def ^^

W skrzynce z narzedziami nosze tez vigor i snowclash'a ^^

Ringi:

2x Bul Kathos Wedding Band (trzeba pamietac o CHAM w COA/ CBF)

lub

Bul Kathos Wedding Band
+ Raven Frost

osobiscie najczesciej nosze bul'a + ravena (bo raven mam perf , nieeeee ! powod jest inny, czesto zmieniam helmy, a nie w kazdym coa mam cham, czasami bardziej jest mi przydatny ias od +all, i cham w coa zamieniam na ias , mare na highlorda)

Amulety:

Highlord's Wrath
lorda uzywam najczesciej na foh'a, ale przydaje sie tez gdy nam ias brakuje

na codzien (na reszte barankow)
Mara's Kaleidoscope
i co tu mam napisac ? + 2 all i wszystko jasne !

ostatni element naszego ekwipunku: Talizmany:

-10 x combat skiller z life
-male talki all res, fhr, 20 life,
-anihilus

Calosc skorelowac pod katem przeciwnika (wydaje sie wam, ze to takie trudne ? po zebraniu calego potrzebnego sprzetu trwa to nie wiecej niz 5s) : Bloodfist/ Steelrend/ Draculs , Shadow Dancer/ Sandstorm Trek, czasami wymiana zbrojki/helmu/kilku talizmanow, wiecej niz 86 % FHR zbedne, kolejny prog FHR to 200 (poza moim zasiegiem, wole wiecej life niz "na sile" skladac 200 FHR)

wracajac do skillerow ...
NIE PODNIECAJCIE SIE LC COMBAT 4x LIFE, owszem skillery life to POTEGA, ale oszczednym buildem i combatami z dex / str / fhr i cta spokojnie mozna wyciagnac 3k life i prac wszystkich smiterow na realmie, 1 combat skiller daje nam okolo 100 dmg przy pchnieciu tarcza

PVP-RULES - czyli co można zdjąć, żeby się nie ośmieszyć

"Konieczniość uwalnia od męki wyboru" - czyli smiter zgodny z "jakimis tam" zasadami. "gosu" teraz wybredni sie zrobili i narzekaja a to na OW, a to na LT , a to na Holy Freeze, a to ze gramy palem , a to ze ruscy w czeczeni siedza bla bla bla ... na poczatek skreślamy absorby punktowe .... (paski vigor + snowclash i tak skrzyneczce nosze ^^) potem DOOM'a mozna zmienic na BOTD'a , GORE RIDER'A na TREK'i / SHADOW DANCER'a , DRACUL'S GRASP na STEEREND'y, EXILE na HOZ, itd itp, az sie rozbierzecie do golej dupy ^^ mimo wszystko "cos" trzeba zostawic, grunt to pamietac o DR vs melee, o FHR i res vs caster

(OFFTOP generalnie sram na wszystkie zasady pvp , euro pvp , pol pvp , bulgarian pvp i inne durne pomysly, ktore w teorii mialy wyrownywac szanse pomiedzy postaciami - SLOW ? PSN ? TELE ? JAK NAJBARDZIEJ ! mamy 1.10 ! polowa tych zasad eliminuje z pvp postacie takie jak assa WW (jedna z moich ulubionych) mam duzo wieksza frajde uklepac cfaniaka ktory nosi co chce, niz potem sluchac glupich wykretow, nie zmienia to jednak faktu , ze nie ma wiekszych problemow by ubrac zdrowego smitera wg np zasad pvp, do pvp rules wroce jeszcze pozniej)

Jesli ktos lubi wygrywac za wszelka cene i przyswieca mu (mi) motto:

"Sukces i siła - one są ponad moralnością, ponad krytyką.
Nie jest ważne, co ktoś robi, ale jak to robi i jak to nazywa.
Czy istnieje ludziach gdzieś głęboko jakiś czynnik hamujący,
który powstrzymuje i wymierza karę? Chyba nie. Istnieje tylko kara za niepowodzenie"

TO NA CO MY JESZCZE CZEKAMY ?
Cta do lapy , lidless wall / splendor / sigon shield do drugiej, biegniemy "na strone" , robimy UAAAAA !!! UOOOOOOO !!! i mamy prawie 2x wiecej life i many (tak sie dziwnie zlozylo ze ze z itemow spokojnie mozemy wycisnac BO na 15 lvl, przypadek ? to postac pvp, a nie PK ) to byl oczywiscie dowcip, ale czasami warto poprosic takich gosu (szczegolnie z lol-1 wylosowanych) zeby pokazali co pod W sciskaja, zanim skoczymy bez cta na kogos z cta) u innych postaci niz pal, BO zauwazymy od razu, u pali czasami trudno to zawazyc gdy markuja efekt zmieniajac aury.

Zwyciezca sie nie tlumaczy !

Smiter vs Melee

na poczatek ubierzemy naszego "tarczojebce" do walki z palem melee, barbem, ama bow , dru melee oczywiscie pamietajac o FHR i IAS dla SMITE

FHR: 0% fhr     9 frames
7% fhr     8 frames
15% fhr     7 frames
27% fhr     6 frames
48% fhr     5 frames
86% fhr     4 frames
200% fhr     3 frames


IAS SMITE: Klik

COA + BER + ED/IAS, 23% DR, 30FHR
VERDUNGO 15 % DR , 10 FHR
SHADOW DANCER 30FHR / SANDSTORM TREK 20FHR
ENIGMA 8% DR, 45FRW (archon dobrej jakosci)
STEELREND + skiller cobat 12FHR(BLOODFIST 30 FHR, wtedy tylko SKILLERY LIFE)
BOTD(jest tylko jedna bron dla pala biegajacego z szarza - BA (dla przypomnienia str 111 dex 48) i wszystkie zabawki proponuje robic wlasnie w berserkerskim toporze)
EXILE (w czym napisałem wyzej)
HIGHLORD AMU
BUL RING
RAVEN RING

I mamy 46% DR, "max" (sensowny) 86 % FHR, 105 IAS + FANA 35 IAS, (spowolnienie to dla nas pryszcz) AR na CHARGE 11k , smite dmg 3500-3500 (zapewaniam ze to duzo)

Smiter vs Caster

Ubranko na sorc: zmieniam enigme na coh , highlorda na mare, exile na herolda
Ubranko na ase: j/w bez mary
Ubranko na foh'a: herold, highlord,silence, 5 talkow 11% light res z life

vs żywioły polecam enigme + tarcze klasy elite 4 sock z 4 perf kamykami
fhr bardzo przydatne

vs necro pb , ele dru - life, life, life, fhr i najwiekszy dmg jaki mozemy wyciagnac z zakarem po upgrade , + 15 all , 10 skilerami ciagne smite dmg na 3,7k - 3,7k

OFFTOP:
oczywiscie to sa tylko moje sugestie, nie wszyscy maja takie same itemy i nie wszyscy graja smite vs smite only, (tak naprawde wielu smiterow po realmie wcale nie biega i raczej nie bedzie biegac, postac taka jak "smiter vs all" jest extremalnie (to raczej pojecie wzgledne ...to co dla mnie wydaje sie tanie - dla innych jest elementem kultu ) droga do złozenia i bardzo przydatne jest stosowanie ROZNEGO ekwipunku, wg mnie smiter pvp to jeden z najbardziej wymagajacych buildow do prowadzenia na pvp (nec, asa, barb, dru i sorc to w wiekszosci buildy dla ludzi ograniczonych i nie wymagaja takiego doswiadczenia jak granie palem melee - (a w szczegolnosci smiterem !) bue he he w tym momencie narazam sie wszystkim "poganiaczom lam" za jakich uwazam osoby prowadzace casterow ... plakac z tego powodu nie bede, kazdy kto wie co to walka z charge bugiem, lagiem i kazdy kto gral smiterem wie o czym pisze, smite i charge trzeba umiec wyczuc, nawet w elite perf itemach w dupe mozna dostac ...


::2.Statystyki::


"Nic tak nie zadziwia ludzi jak zdrowy rozsądek i proste działanie"

Opcja pierwsza:

STR: pod Steelrend (ok 120, reszta z enigmy)
DEX: 0 (słownie : ZERO) (nie zapominam wcale o Chance to Block , on po prostu w moim palu nie jest istotny ,ktos moze zapytac o AR przy charge ... od tego sa skillery , itemy ... fana max , + all na postaci, pozatym my uzywamy charge na dobieg jak trafi to miło, ale mamy ZAMIATAC SMITE'em a on trafia zawsze (no moze prawie zawsze ...w/w link opisuje dwie sytuacje kiedy mozna zblokowac pchniecie tarcza)
VIT: MAX
ENG: 0 (słownie : ZERO)

pozwala nam na zmiane wyposazenia (jak ktos lubi sobie "potestowac" absorby , crusha , deadly itp itd)

Opcja druga:

str: 0
dex: pod max blok z exile anihilem , ravenem , maroowwalkami, czy co tam zamierzacie nosic
life: MAX
eng: 0

vs caster

Opcja trzecia (moja):

str : 0
dex : 0
vit : MAX
eng : 0

vs melee

zapewniam ze da sie zlozyc, przyklad ?
anihil 20
skillery z dex, str 6
mara 5
eth treki 15 str
dracula 15 str
wyrm enigma
raven 20 dex

3,5 k life w mordke jeza !

STR
po co nam w tym buildzie str ? teoretycznie str daje nam kopa smite dmg, w praktyce wole wiecej life, (trace mozliwosci podmiany zabawek zaleznie od sytuacji, ale moje szanse w zwarciu smite vs smite rosna) wiecej str = wiecej kombinacji ===> pal vs all mniej str = wiecej life ===> vs melee

DEX
owszem poprawia blok, owszem daje kopa do ar (na szarzy), owszem poprawia obrone , a jak sie ma do smite'a ? NIJAK ! dex jesli robimy postac vs all jak najbardziej, dex jesli idziemy na melee ? SRY NO NEED !


::3.Umiejętności::


"Do każdego sukcesu potrzebna jest śmiałość"
hr hr hr ciekawe co by John Steibeck powiedzial na takie doslowne wykorzystywanie jego zlotych mysli

DEFIANCE(smialosc) MAX (20)
FANATICISM(fanatyzm) MAX (23) <--- licze z dojsciem
HOLY SHIELD(sw tarcza) (22) <--- licze z dojsciem przez HOLY BOLT, BLESSED HAMMER
SMITE (pchniecie tarcza)MAX (20)
CHARGE (szarza) MAX (20)
ZEAL (zapal) ... zartowalem nie ma zapalu, szkoda punktow ( jak ktos chce niech sobie zlozy slowo *PASSION )
reszta ... nie zostaje duzo tej reszty , to co nam zostanie w synergie do szarzy VIGOR, przydatny do lagowania ^^ mozna zaoszczedzic i zalozyc odbipiete
...
wybor zalezy od was , powiem tylko ze na wigorze zalagowac mozna kazdego

jesli gramy vs caster mozemy dac sobie spokoj z deffiance i przyladowac w wigor - nijak to sie ma do postaci vs all

*PASSION
+25% Increased Attack Speed
+160-210% Enhanced Damage
50-80% Bonus To Attack Rating (varies)
+75% Damage To Undead
+50 To Attack Rating Against Undead
Adds 1-50 Lightning Damage
+1 To Berserk
+1 To Zeal
Hit Blinds Target +10
Hit Causes Monster To Flee 25%
75% Extra Gold From Monsters
Level 3 Heart of Wolverine (12 Charges)


::4.Jak expować::


No maly problem jest ^^, nie mamy zadnego skilla expujacego, przy low level smite dmg jest za maly zeby nim naginac, jedyny dex jaki nam w tym palku potrzebny to ten pod BA (59 dex req , 138 str req) wszystkie słowa runiczne z jakich mamy zamiar korzystac BOTD , DOOM , SILENCE mają zmniejszone wymagania o 20 % --> czyli nasz runeworldy beda miec wymagania : 48 dex i 111 str, itemy ktore daja dex z naszego builda to SHADOW DANCER i RAVEN FROST (mare zamieniamy czasem z highlordem wiec jej nie licze, herolda na zmiane z exile a botd juz po fakcie) biorac pod uwage ze dazymy do doskonalosci i ravena zastapimy bul ringiem (jednoczesnie wkladajac cham w coa) dex jest zbedny zaczynamy pala majac 20 ... konczymy z levelem 90 (99 - glupota/sado maso) majac bazowe 20 dex !

Oto krotki przepis jak uklepac lvl 75 w piatkową noc bez zawracania dupy kumplom z /f l i nie wlazac na pol-1 z okrzykiem "NEED FREE TAXI" ," NEED HELP" :

Składamy sobie na naszym palku set smierci + set sigona, ring + amu anioła , ring manald, szukamy talkow low level ze str i dex (w bojowy miecz smierci wkladamy rune hel bo jego wymagania str i dex jak na 6 lvl req sa zabojcze) zaczynamy od jakiejs extreme low level zabawki (np zelazce rixota) i zakladamy publiczna gre ACT 1 START , ACT 1 NORMAL itp dobicie do 6 poziomu zajmie nam jakies 25 minut (w grupie jeszcze szybciej , w koncu po to tworzylismy public game) zakladamy sigona i jestesmy teoretycznie niesmiertelni na 1 akcie, wchodzac na 2 act okazuje sie ze dmg naszej zabawki jest dziwnie mały ... zakładamy rekawice , pasek i miecz smierci (brakujacy dex uzupelniamy nakladajac kombo ring + amu aniola i mamy : piekny dmg ktory starczy nam na dojscie na 5 act , all res 30 ias , 10 ll z resztek sigona, 8 ll z setu smierci ... a ml z manalda , ten palek co prawda nie ma ZEAL'a , ale CHARGE z ml spisuje sie calkiem znosnie, po ok 2 - 2,5 h powinnismy dobrnac do 20 lvl'a , znowu stajemy przed dylematem ... poprosic kumpli o otwieranie publicznych gier z krowami i brzydko leechowac za nimi, czy samemu otwierac gry TRAVINCAL RUN 1,2,3 i liczyc na pomoc rownych levelem , oczywiscie wybieramy travin runy po kilku grach mamy lvl 24, z levelem 24 czas skoczyc na starych i baal runy stoja otworem, setem smierci pod baalem wiele nie zdzialamy ... ale skoro stac nas na botd , enigme to stac nas rowniez na zlozenie słowa HONOR w boskim berle lvl req 27, mamy zabawke z ktora biegamy az do baala na koszu (browar stawiam temu ktory znajdzie lepszą zabawke na ten level)po drodze mozemy zalozyc takie (wulg.)y jak fragmenty setu IK, kradnijczaszke , jedwabie victora i tym podobne badziewa , baal kosz to miejsce w ktorym zostajemy do 75 lvl nakladamy raven frosta botd , zakar , exile, enigme po okolo 6-7 godzinach spedzonych nad nowym palkiem (nie proszac kumpli o pomoc, taxi, wp, itp)

Druga opcja nie wymaga zadnych itemow wymaga za to cierpliwego kumpla ktory bedzie za nami biegał z high level sorcą (dowolna inna postacia zaopatrzona w doom rw - przydatne na lvl 1-20 ) i zabijal wszystko za nas (nie wiem czy to dobre rozwiazanie godne GOSU-PvP ktory ma zamiar robic killem all)


::5.Bzdety, gadżety, ciekawostki::


SMITE

-smite igonoruje obrone przeciwnika
-smite igonoruje blok przeciwnika
-zasieg pchniecia tarcza rowny jest zasiegowi uzywanej przez nas broni
-odrzut z pchniecia tarcza czasami odrzuca, a czasami jednak nie !!! pal z kaduecuszem (zasieg 2) albo odkupicielem (zasieg 1) nie mogl by podejsc pod pala z BA (zasieg 3) ktory macha tarcza, na szczescie szarza niweluje te roznice

co DZIAŁA ze smitem:

crushing blow
open wounds
% enh ed (np jewele 40 ed)
add dmg (astreon , odkupiciel itp - i ile takie sa)
chance to cast (life tap , czy np zwiekszenie obrazen z amu atmy/saracena 1.08/laseratora)
hit blinds target
hit freezes target
prevent monster heal

co NIE DZIALA ze smitem:

ll,ml (wyjatkiem ll po rzuceniu life tap)
deadly strike
+ max/ + min dmg (np jewele + 15 max , + 10 min , talizmany + max itp)
elemental dmg (raven frost itp)

INNE

dr nie dziala na open wounds
dr nie dziala na crushing blow (kazda postac mozna ubic majac dmg 1-1 ^^)
crushing blow w pvp zabiera 1/10 life za kazdym trafieniem
crushing blow bardzo ladnie dopala life tap (kiedys myslalem ze nie ma wplywu i dziala jak pole statyczne, otoz g...o prawda, life tap ssie duzo wiecej life gdy wejdzie crushing blow)

CHARGE

gdy biegamy, blok spada o 2/3 obrona do 0, wiec lepiej biegac na szarzy z wlaczonym chodzeniem , ogromne znaczenie ma zasieg broni (dlatego wybralem BA jako podstawowa bron dla pala) pal moze trafiac przeciwnika chociaz ten na swojej mapie widzi go ekran dalej, po czesci jest to spowodowane lagiem jaki wytwarza biegnacy pal na szarzy , a po czesci zasiegiem broni

CHARGE LAG

tym sie wygrywa nawet z postaciami 2 x mocniejszymi, jak to zrobic ? przebiec na szarzy kilka ekranow , zawrocic i wbic sie na szarzy w przeciwnika, skutek taki ze my go trafiamy smitem , a u niego to wyglada jakbysmy stali pol ekranu dalej, brzydkie ale skuteczne

moje BINDY

smite vs smite gra sie raczej szybko , nie ma czasu na szukanie skili na klawiszach, tak wygladaja moje bindy:

A szarza
S smite
Z tele

+ SHIFT

czasami dodaje GA z owdawiacza i wigor , a czasami binduje tele pod lewym skillem

gdy wchodze na public duels korzystam z /nopickup (latwiej celowac bo postac "nie widzi" przedmiotow na ziemi, a czasami jest ich tam sporo, na priv duel nie zdarza sie "przypadkowe" skrojenie czyjejs kasy

warto wspomniec tez o tele pod lewym przyciskiem myszy (czy to hack ? hmm ... blizz nie dal nam MH ani tele pod lewym przyciskiem wiec ... ) tp pod lewym skillem to zwykly plik tekstowy dodawany jako parametr do diablo II.exe , pozwala on przypisac wszystkie skille z prawego przycisku na lewy, sa tez modyfikowane MPQ, sa tez inne ciekawe i przydatne "bonusy" ... regulamin tego forum jest okrutny (to tak na wszelki wypadek jakby ktos nie wiedzial czemu inni sie teleportuja bez wylaczania fanatyzmu)

PRECAST/PRE BO

gdy zabraknie nam ar, mozemy "zarzucic" sobie urok z konczyny demona przed gra ^^ (btw w wersji eth to nawet ciekawa zabawka ... no i jest samonaprawialna) duzo ludzi stosuje tez "pre BO", naklada sobie jak najwiecej itemow +all, rzuca okrzyki, a dopiero potem przebiera sie do boju ... its so lame ...


::6.Taktyka::




PHYSICAL POWER

vs asa ww

Asa ubrana w: klik + klik, uzywajaca fade venom, dual block shadow master, blade shield, ktora kupi tanie shadow skillery, zalozy ringi i amu aniola potrafi DOBRZE trafiac ! Jak sie przed tym bronic ? Zalozyc resy na psn (jesli gramy na hell to polecam sand trek'i z resami 70 %, rekawiczki venom grip 30 % psn res +5 max psn res (dla wiekszosci 50 psn nie bedzie problemem ^^). Do tego zlozyc high defence - np słowo STONE w eth archonie. inny dobry wybor - leviatana (def mniejszy, ale za to 25 % DR). Jesli dysponujemy DOBRYM smite dmg, mozemy sie pokusic o zmiane aury na defiance (to nie zart, jesli spotykam biernie grajacych barbow i asy tak wlasnie robie). Dla indywidualistow /dla biednych inaczej : http://bullszok.w.interia.pl/bug/smite/skor.jpg [fota] <- bardzo ladny kop do def, o ile nie biegamy trafic nas naprawde ciezko. Asa ww duzych obrazen fizycznych nie jest w stanie zadac (dr u naszego pala schodzi na plan 2). Nadrabia to sobie psn + ow + magic dmg (chaos) ... I BARDZO DOBRZE ! Dzieki temu MUSIMY ATAKOWAĆ ! Wg mnie nie ma nic gorszego w pvp niz unikanie walki, spieprzanie przed przeciwnikiem dla RL itp lameriada - zwana przez niektorych "taktyka". Powiem szczerze, sam wole grac jak kamikadze i przegrac, niz grac duela 20 minut tylko po to by wygrac za wszelka cene. Atakujemy szarza (tez mi nowosc ...). Czy wejdzie, czy nie - sprawa drugorzedna, grunt zeby podbiec pod przeciwnika. Build nie daje nam rozmachu w sposobie ataku, wiadomo ze jak podbiegniemy uderzamy smitem. Jesli mamy life tap (exile / dracul's grasp) nie musimy schodzic uciekac przed jadaca na trabie asa, zanim nas przejedzie zadamy 4-5 pchniec tarcza. Biec za asa jadaca na ww nie polecam, za to obieganie i atak od przodu jak najbardziej. Przy dobrze ubranym palu asa ww ma bardzo male szanse na wygranie duela. Zostaja asy combo (typu ww + trap), o nich i innych casterach pozniej.

vs barb ww

Typowy "botdowiec" ma duzy dmg (50 % dr very recommended). Jesli nie dysponuje dobrym ar (15 k + ) to tak naprawde gowno nam moze zrobic. Wystarczy stosowac sie do prostych zasad: nie biegac po linii traby, NIE BIEGAC ZA TRABA, jak biegac to tylko na szarzy.Barb jezdzi traba po lini prostej (olac wyjatki) a zasieg kolosalnego jest wiekszy niz pchniecia tarcza (olac wyjatki), wiec jak widzisz ze barb jedzie na trabie obok - to przesun sie tak zeby shift + smite go trafiał. (jesli barb stosuje roznego rodzaju extra dopalacze AR typu hsaurus + angelic + sigon, a czasami nawet urok - nakladam zamiast enigmy leviatana) Gdy wyjedzie z zasiegu smite'a wystarczy obiec go na szarzy lub czekac az znow zaatakuje. Czekać ? Nie cierpie czekac ! Barbik ma to do siebie ze po kilku(nastu) trabach skonczy mu sie mana (wyjatek - gdy nosi bzdety z dmg taken goes to mana, ostatnio nosza ) Co to za frajda lac bezbronnego barba ? WIELKA !!! Lubie ujezdzac szarza spier......cych barbow . Mam kumpla (grajacego barbami) ktory cala taktyke smiter'a vs barb opisuje dwoma słowami : "SHIFT + SMITE" ... cos w tym jest ... .Barb vs smite pal z exile + def 45k = rzez niewiniatek.

vs frenzy /łorkrajer(elvis)/berserker/concentration barb

Nie same barby z ww po cbn biegaja, ale w praktyce tylko one maja szanse ubic smitera, łorkrajer - qpa , frenzy - qpa , max berserk - qpa. Co prawda potrafi zabic jednym uderzeniem, ale trafic NIE POTRAFI (mimo wszystko radze uwazac i pamietac ,ze bez wzgledu na to co nosi przeciwnik zawsze ma minimum 5 % a maksymalnie 95 % na trafienie). Jesli barb biega bez amu z tele/enigmy jest do ubicia przez kazdego pala ktory strzela z owdawiacza i ucieka na szarzy. Kto gral z takimi wie, ze przy obronie rzedu 40k + grozne nie sa ... no moze z wyjatkiem warcrier'a ON NAPRAWDE POTRAFI BYC GROZNY ! Smiem twierdzic, ze gdyby okrzyk zabieral tyle many co smite ( 2 ) to warcrier bylby najtrudniejsza postacia do zabicia dla melee walczacego wrecz

vs pal zeal

Polecam dwa sposoby, albo max DR , albo max def (i combo dr + def ). Co nam taki zeal moze zrobic ? Moze nam zapodac slow, moze sobie zalozyc aniołki i np 40 talkow AR (z 10 wielkich mozna wyciagnac wiecej ar i dmg, ale zdecydowanie mniej life ), moze holly freezem chlodzic nasze emocje ... moze wyciagac niezly dmg ... moze smierdziec trutkami. A co my na to ? nie biegamy ... chodzimy !, a jak chodzimy to tylko po to zeby zaatakowac (do znudzenia to bede powtarzal), mozemy zalozyc kamien 3200 obrony / eth stalowa skorupe + exile, wyciagnac 67k def (i sprawdzamy czy chlopie ma wycwiczonego zeal'a od porannej ipsacji - najczesciej nie ma ), mozemy zalozyc leviatanka dla max DR -jak mu zeal wejdzie to mniej zaboli (to jest na takich co mysla ze talki 3\xx\xx sa lepsze niz skllery), mozemy zalozyc doom'a zeby chlopie nie urwalo sobie reki od szybkiego machania. Sposobow na masakrowanie zeal'a jest naprawde wiele, w/w sprawdzaly sie bardzo dobrze. Biednie ubrany zeal nie zrobi nam nic. Dobry zeal (jesli zagramy biernie) zje nam polowe life zanim zginie. Sa tez tacy co nam sprawdza grupe krwi (OW) i beda wiac ... nie ma nic piekniejszego niz szarzowanie na uciekajacego na szarzy pala, uwielbiam takie decathlony ^^. Sa tez tacy co bede probowac chargem spychac by z zapalem "dobic" jeszcze sie taki zeal nie urodzil co przebije zapalem smite'a z lifetapem. Podsumowujac DEF DR i zeal pal lezy.

vs zeal + smite

Spotykalem takich, rzadko, ale spotykalem. Nie moga wiele zdzialac, smite przekresla sensowne uzywanie zeala. Grajac zealem przeciwnik musi sie przyssac. Przeszkadza mu w tym jego wlasny smite i smite przeciwnika. Zeal + smite = chybiony pomysl

vs vengeance + fana/conv zeal(famine) + fana/conv itp

Kolejny pvm build nie wymagajacy dluzszego opisu. Zemsta jako podstawowy atak jest za wolna zeby nam zagrozic. Zeal w zwarciu z pchnieciem nieskuteczny. Zakladamy resy i mozemy odfajkować

vs charge pal

a zagrajcie sobie sami ... co ? nie ma 100 % chargerow ? jak nie jak tak ? sam robilem takich casterojebcow co prawda 60 punktow na wzmocnienie szarzy to "troche" duzo ... do tego 20 na fana/wigor ... ale dobry charger z 2h botdem potrafi zabic przecietnego castera 1 szarza , castera owszem ... ale nie smitera ...

vs bowazonka

Jesli ktos gral z bowazonka smiterem i przegral to ... albo bugged itemy wrocily na cbn, albo biegal bez resow vs immolation/freezing arrow na synergii, albo pila lancuchowa uciela mu lewa/prawa reke i nie mogl klikac lewym/prawym przyciskiem myszy ...GA bez pierce'a z odrzutem czy bez gowno moze zrobic palowi z exile i def powyzej 35 k, mimo wszystko przydaje sie frw i lekko podniesiony ar (dla mnie lekko podniesiony ar to minimum 20 k na szarzy)

vs smiter

rodzynki zostawiam na koniec

tyle na temat fizyczniakow, zaden z w/w nie jest w stanie pokonac dobrze ubranego smiter'a na 1.10 kierowanego przez polglowka (cwiercglowek moze dac ciala ) jesli ktos twierdzi ze jest inaczej to albo nie gral smiterem, albo nie gral z dobrym smiterem, albo jest glupi Nie naleze do ludzi skromnych, ale rzeczy oczywiste zauwazam. Smiter to najmocniejsza melee postac pierwszego laddera 1.10 ! Jesli ktos twierdzi ze jest inaczej to mu wspolczuje. Jedyne co mu moge pokazac to ... wyprostowany srodkowy palec mojej prawej reki ...

FIRE/COLD/LIGHTNING POWER

przed 1.10 resy byly sprawa drugorzedna, w 1.10 nikt o nich nie zapomina, vs caster staralem sie zawsze zlozyc 86 fhr, nie bylo dla mnie nic bardziej upierdliwego niz np lamerski foh stopujacy mnie na dystans. 86 fhr pozwala na nieprzerwany (prawie) bieg na szarzy. Na czas gry vs fire/cold/light o DR mozemy zapomniec. to co nam potrzebne to AR , resy , FHR, life, frw, ias. Oczywiscie najlepiej wszystko razem

vs javazonka

Trafiaja sie jednoskilowe amki, ktore przy slabych resach potrafia ubic jednym uderzeniem. Uderzenie mocy/blyskawicy/elektryczny cios - to skille ktore przy bezposrednim zwarciu sa grozne, ale zeby je zadac ama musi podejsc (albo my do niej) Resy na blyski to wystarczajacy srodek zapobiegawczy. gdyby te skille dzialaly jak dzgniecie mogly by byc problemy ... niestety (na szczescie) nie dzialaja. Za maly zasieg, za wolny atak ... Java moze probowac ataku z dystansu (furia blyskawic) ... dystans ? a co to za problem dla pala z szarza 4x lvl ? Resy 80 % na light , zero absorba i jesli sie nie zagapimy light javka moze nam skoczyc. NIe widze powodu do rozpisywania sie. Java wiele zdzialac nie potrafia jesli zlozymy sensowne resy (tarcza 4 x perf topaz mile widziana, jesli javka nie dysponuje oszalamiajacym light dmg wystaczy hoz po upgrade, coa , mara , anihil i kilka talkow light res. Ciekawostka: unik amy dziala na pchniecie tarcza, nie jest to wielkie pocieszenie dla amy ale zawsze cos

vs pal foh

Do tej zupy przygotowujemy nastepujace skladniki: zakar shield 4 sock all res 45, 4 perf topazy, talki light res 11%, mocny foh kumpla (pomoze nam zlozyc max res light na hell przy conv) ,dla tych co nie lubia przegrywac za wszelka cene TG pasek (dorzucanie ogniskowca jest zbedne, a zakladanie ogniskowca zamiast TG zdejmie z nas opinie absorb noob'a ) i oto co mamy:
-tarcze ktora zabija , ktora daje resy na light 205 %
-max light res na hell po z conv zarzuconym (absorb naprawde nie jest potrzebny zeby wygrac duela z fohem)
Co nam moze zrobic taki foh : moze uciekac na wigorze, moze pod w nosic botd;a i probowac botd'nac nas , jak jest wyskilerowany (nie mylic z wyskilowaniem) moze nas ubic 5 piesciami, jak jest wyskilerowany i wyskilowany i wie co to SL moze nas ubic 5 piesciami "znikad" Co my mozemy zrobic fohowi : mozemy go pognic szarza na 30-4x lvlu zaleznie od itemow, mozemy go wbic w glebe 5 uderzeniami zwyklej siwej soketowanej 4 topazami zakarumskiej tarczy. Nie bede sie rozpisywal na temat foha , wg mnie foh jest postacia lamerska , granie "jednoskilowka" to liczenie na slabe resy przeciwnika i dla mnie to zwykla lameriada . Wszystko co nam potrzebne by zabic "jednoskilowke" to mocne resy pfffffffff

vs sorc fire

Ciekawostka ktora wszyscy sobie powinni przypomniec gdy ida na fire pk sorce "ownujace" po public duels i TvT, nie wszyscy pamietaja o tych butkach, a szkoda http://bullszok.w.interia.pl/bug/smite/resfire.jpg [fota] reszta pomocy to dowolna tarcza klasy elite soketowana 4 x perf rubin. Gralem na jednoskilowe sorce z 10 skillerami w perf itemach soketowanych 5,5 rf fire i nie zauwazylem koniecznosci stosowania absorba. Resy 90 % wystarcza zeby ubic wiekszosc z nich. Charge-charge-charge. Jak sie biedactwo zatrzyma (przez laga, brak many czy z jakiegokolwiek innego powodu) smite w pysk. Szarzujemy oczywiscie zygzakami az do momentu zlapania na name lock, vs sorc (i nie tylko) polecam zabawy na rogach, pal z enigma biega naprawde szybko, a szarza ma to do siebie ze omija przeszkody, dla grajacych turnieje polecam tele pod lewym przyciskiem myszy. Po co tele na lewym przycisku ? Zeby nie wylaczac fanatyzmu ! ( NIE ZAUWAZYLEM ZEBY JAKIKOLWIEK REGULAMIN ZABRANIAL STOSOWANIA TELE POD LEWYM PRZYCISKIEM MYSZY )

vs sorc cold

sa dwie sorce cold : orb sorca (nic nam nie zrobi) blizz sorca nabita RF cold 5,5 (moze zdjac 5000 life jedna zamiecia) Po pierwsze raven , po drugie exile (bo ma ohm) i dalej jest ciezko, ohm w coa ^^ i jest znosnie . Takie jednoskilowe sorce oprocz high dmg blizz maja tez very low def (ah te ormusy +3 blizz) czasami nie trzeba na nie smite'a wystarczy charge , sam nie wiem czemu ale blizz sorce wydawaly mi sie duzo trudniejsze niz fire sorce (moze czesciej stosowaly SL , a moze to przez inny rodzaj grania / zasieg blizza) przy dobrym frw szarzowanie naokolo spisywalo sie bardzo dobrze, swego czasu mialem tez COH w pancernej zbroi wiec frw do biegania naokolo blizz sorc wyciaglem z odbipiety (wigor) Zanim dorobilem sie botd'a gralem z takimi casterami na OW , rozgrywka byla dluzsza, ale nie zalezalo mi wtedy aby za wszelka cene gonic za sorca, po prostu czekalem az "okres" oslabi ja za mnie . Do wykrwawiania casterow moga sie przydac:
MALICE 100 % OW
KINGSLAYER znosny dmg i 50 % OW, reszta mozna wyciagnac z draculi , gore ridera , kombinowac do woli.

vs sorc light

malo takich lata --> trudno sie nimi gra
light res, light res, light res , frw - szczegolnie na te co przegna fcr breakpointa

vs asa trap

Jesli jedyne co umie, to stac w miejscu i czekac na atak --> ubieralem sie jak na foha , asa trap i foh i hammer to jedyne postacie na ktore polecam aure wigor (zakladac odbipiete jesli komus szkoda punktow ) 86 fhr + szarza na wigorze i mind blast na SL nas nie powstrzyma. Wigor przydaje sie tez do uciekania , np gdy przez przypadek wpadniemy w pulapki (nie ase otoczana pulapkami tylko pulapki), Nie wialem nigdy przed asa ktora obstawiala sie pulapkami, prawda jest taka ze co druga asa obstawia sie pulapkami i czeka na atak ... its so lame ... Przy dobrych resach predzej uklepiemy ase smitem ase niz jej pulapki nas. Bardzo przydatne dla mnie sa dobre bindy smite/charge/fana/wigor/tele (scrol na myszy wg mnie jest za wolny i malo odporny na laga, klawiatura sprawuje sie duzo lepiej,F1,F2 <--to chyba dla mutantow z palcami 10 cm, ja stosuje shift + w +s + a + d)

offtop : jesli juz ktos stosuje mh to polecam skrypty ktore przesuwaja ekran w strone przeciwnika gdy za nim biegniemy , cos jak scrol lock, ale automatyczny i z auto aimem , wlacza sie tylko gdy biegniemy za kims w linii prostej i wylacza gdy puszczamy name locka, oczywiscie mozna i TRZEBA wygrywac bez tego. Pisze o tym bo jest to czesto stosowane przez "pro-pvp" ktorzy np potrafia zaczac szarzowac z lokiem zanim przeciwnik zobaczy ich na mapie, potem powstaja dziwne legendy o mocnych asa, necro i zajebistym celu / wyczuciu przeciwnika ... BZDURA ! W gusla i zabobony nie wierze, umiejetnosci i wyczucie to jedna sprawa, a wspomaganie sie skryptami i mh to druga. Tematu rozwijac nie bede, szczegolowe jego opisanie lamie regulamin forum.

vs asa combo trap + ww

Spotykalem dwa rodzaje: ubrane jak caster / ubrane jak melee , oba patenty sa dla mnie smieszne Jesli asa ubierze sie jak melee to wyciaga za niski trap dmg zeby nam zagrozic. Jesli ubierze sie jak caster to brak jej ar zeby trafiac traba. Nie spotkalem jeszcze zabojczyni ktora by znalazla zloty srodek na uzywanie combo trap + ww. Najlepsze ktore spotykalem to takie ktore maxowaly trap, a na sobie skladaly max dr + max life, bron open wounds + psn. Mimo wszystko za slabe zeby zagrozic smiterowi.

vs kick asa

n/c

vs dru fire claws

Prawdziwy unikat, czesciej go mozna spotkac na telebaalach niz w grach duels, ale spotkac mozna. Jest fajniutki, ale shift + smite go masakruje. Mimo wszystko moze udac mu sie podejsc. Jesli zmaxowal sobie fire claws to ze srednimi resami jestesmy na 2-3 trafienia Fire res very recommended. (jak znudzi mi sie smiter, nastepny poradnik napisze wlasnie na temat fire claws dru)

wygrywanie smiterem vs cold/fire/light w 1.10 to kwestia ustawienia sobie resow ! ... nie lubie grac z jednoskilowkami ... one ze mna tez nie

MAGIC + ELEMENTAL POWER

innego rodzaju petajace sie po grach duels scierwo PK zdecydowanie trudniejsze do ubicia dla smitera niz w/w. Podstawowym problemem jest to ze jestesmy na 2-4 strzaly (o ile wejda ) mocnego hammera/bugged nec'a/ele dru, oczywiscie zalezne jest to od tego ile life zalozymy na siebie (dr jest tu wazne tylko vs ele drut)

vs pal hammer

czy hammer moze uzywac tele w pvp ? a czy my mozemy uzywac owdawiacza soketowanego um'em + gore rider + dracul
widowmaker
(albo blackhorn + ceglaw + nosferatu ^^ ) dla ludzi grajacych bez laga polecam tez podchodzenie po skosie (a'la goniec) mozna tez pobawic sie w szukanie dziur miedzy mlotami albo tele + smite, jeden mlot nas nie zabije , ale co to za granie gdy nam zostaje 20 % life, na slabszych hammerkow wymiana : dmg mlota vs dmg smite'a + life tap, dobry pk hammer gwałtu moze dokonać na każdym melee, i nie ma co ukrywac ze latwiej zabic hammerem smite'a niz na odwrot (z wyjatkiem owdawiacza), jesli juz skacze na hammera to stosuje cztery sposoby :
-dluga ucieczka w celu zmeczenia przeciwnika , a na koniec CHAAAAAARGE !!! smite , smite (czyli nic innego jak zenujace spier...anie a potem niespodziewany nawrot i atak, cierpliwosc, cierpliwosc , cierpliwosc wyczuc odpowiedni moment na atak = wygrac)
-charge w celu sprawdzenia grupy krwi (ow) i charge na potwierdzenie badan (jak badania zrobilismy dokladnie to hammer ma 1 life, jak nie , to mamy matrix reaktywacja obok caina) granie na open wounds bez owdawiacza polecam tylko wtedy gdy przeciwnik nie uzywa enigmy
-ga z owdawiacza + "bohaterska" ucieczka na szarzy z wigorem
-walka przy scianach / na rogach boxow / i w miejscach gdzie hammer nie ma mozliwosci sie rozkrecic, ci ktorzy powalczyli troche z hammerem wiedza, ze mozna tak ustawic postac ze hammer nie trafia

vs necro pb

Gry z nec'ami pb dziele na dwa rodzaje:
-on stosuje wszystko z marrowwalk bugiem wlacznie, ja stosuje wszystko byle tylko nie dac sie zabic
-on gra bez marrowwalk buga, bez tele, bez pulapki , a ja bez charge laga , bez tele , bez pulapki (w koncu pal tez moze pulapke z marrowwalkow zarzucic )

Wbrew pozorom walka z tym pierwszym nie jest duzo trudniejsza (obie sa trudne ) Stosowac mozemy wszystko co nam blizz w 1.10 przygotowal. W zaleznosci od sposobu gry przeciwnika stosuje kilka sposobow : na grajacych defensywnie bardzo dobrze sprawdza sie widowmaker i open wounds. Taktyka : ostrzelac i uciekac . Pod switcha ustawialem sobie wigor + szarze (botd + hoz, exile w walce vs necro jest zbedny, tak samo jak Cannot Be Frozen, spokojnie mozemy nalozyc 2 x bul ring, jesli nie uzywamy owdawiacza zamiast coa - shako z shaelem, zamiast dracul's grasp - piesc krwi, wszystko wg zasady max dmg + max life przy zachowaniu 86 % fhr) Jesli przeciwnik ozywia potwory z mapy trzeba uwazac przy celowaniu szarza. Nie skupiam sie nigdy ani na potworach, ani na clay golemie, priorytet to oak (o ile go stosuje) i necro. Jesli atak nam sie nie uda life tap z dracul's grasp'a pomoze nam "leechowac" stracony life. Oczywista rzecza jest ze staram sie prowokowac necro ( i wszystkich innych przeciwnikow) do walki na terenie ktory MI odpowiada (teren plaski, bez przeszkod typu: krzaczory, bagna, domki, kamienie i innego badziewia ktore przeszkadza nam biec na szarzy (stopuje nas). Wolny pal to martwy pal, jedynym wyjatkiem (gdzie mozemy stac w miejscu) jest granie na wystajacych rogach boxow, jesli nec nie nauczy sie zastawiac sciana w takiej sytuacji nie moze uzyc pulapki) to jest to martwy nec. Jesli notorycznie zastawia sie sciana z kosci, odbiegam na drugi koniec planszy i wracam z drugiej strony na szarzy z wlaczonym wigorem. Efekt jst taki ze gdy zaczynam uderzac na jego jestem ekran od niego. Lagowanie szarza dziala na wszystkie postacie w grze i dziala z auto aimem na SL (wskazuje cel wylaczam sl, a palek sobie biegnie sam do celu) oba zagrania MOCNO lamerskie ale skuteczne (wyjatkiem sa miejsca trudno dostepne , tam gdzie pal potrafi stanac w miejscu i w 3 s "spalic" cala mane -> wyjatkowo zenujaca sprawa nie miec many na szarze i pogon )

vs ele dru

Stosuje podobny podzial jak u nec'a. Sa druty proste i druty giete. Druty giete stosuja wszystko co im bozia dala w 1.10, czyli: corrion buga, wilki, kruki, pompowanie oakiem. Jedni graja ofensywnie (tych latwiej strzelic, prowokuje do pogoni za mna i nagle zawracam i atakuje - piekne akcje z kontry mniam mniam), inni czekaja na nasz atak. Z tymi gralem podobnie jak z necro pb: na wolnych zabawy w indian z owdawiaczem + ucieczka na szarzy, lub atak na oaka (czasami zostaje gdzies w tyle za drutem), zmiana kierunku i wbijanie sie na szarzy w druta. Drut ma mniejszy dmg niz hammer i dlatego czesto uzywalem exile'a (nie ma to jak "maly" leech z wilka/oaka po niezbyt udanym ataku. Do biegania z owdawiaczem lepiej sie zabierac tylko przy wiekszej ilosci FRW. Wolno biegajacy pal to latwy kasek dla druta z enigma. Na srednio mocnych biegalem z malice + dracul's grasp + gore rider + ar 20 k. Kilka cennych atakow i na dru zostaje 1 life. Ele dru to zdecydowanie jeden z trudniejszych przeciwnikow dla smitera, jeden blad i oddajemy fraga. Jesli juz chcialem koniecznie wygrac duela to nigdy sie nie spieszylem, biegalem dookola i prowokowalem ataki. Charge lag dla druta bardziej zabojczy niz dla necro, w koncu drut nie ma jak sie zastawic sciana z kosci ...

SMITER vs SMITER

KE KE KE moj ulubiony sposob na zarywanie nocek przed kompem. Na poczatek kilka faktow :

- oszczednym buildem mozna nadrobic life jaki inni otrzymuja ze skillerow (kazdy kto mysli ze nie ma szans ze smiterem nabitym skillerami combat 4x life jest w bledzie, mialem srednie itemy a trzaskalem WSZYSTKICH SMITEROW z jakimi mialem okazje grywac, oczywiscie zdarzalo mi sie dostac lanie, ale 4xx life wiecej na postaci wcale nie decyduje o wygranym meczu, na wszystko jest sposob)
- jesli nie masz skillerow fhr, nie skladaj 86 % kosztem talkow z life ! 48 % dla smite vs smite to w wiekszosci wypadkow wartosc wystarczajaca
-frw bardzo przydatny (enigma), ale bez DR 45%+ zapomnij o enigmie ! Zaloz sobie leviatana/shafta (upgrade w shafcie to glupota)
- w duelach smiter vs smiter obrona to sprawa drugorzedna (a moze nawet trzeciorzedna, exile ,defiance z builda, def z coa i innych czesci ekwipunku daja tak mocnego kopa do ogolnej obrony, ze w praktyce trafianie szarza zdarza sie bardzo rzadko, a smite ? A SMITE TRAFIA ZAWSZE, wiec po co nam obrona ...)
- ar j/w, przydatny ale smite dmg o wiele wazniejszy !
- jesli masz 10 skillerow i niektore sa bez life ... NIE ZAMIENIAJ ICH NA INNE (sc 3/20/20 / sc 20 life / fhr itp) 1 combat podnosi dmg o 100 , 1 punkt dany w str daje okolo +3 max +2 min, moral z tego taki ze lepiej zlozyc oszczednego builda dac punkty w vit, a dmg skladac z itemow i skillerow
- SMITE DMG TO PODSTAWA ! ze zwyklym HoZ po upgrade mozna wyciagnac ponad 4k - 4k smite dmg, ALE BEZ PRZESADY ! Z exile w zakarumskiej + raven + coa + dracul's grasp + eth sand trek/gore rider + levi + verdungo wyciagnac mozna 3k - 3k, tracimy 1k dmg ale zyskujemy DUAL LIFE TAP, 50 % DR, obrone 35- 39 k (zaleznie od wygenerowanych itemow)
- life tap w zwyklych (potem napisze co to wg mnie sa niezwykle) pojedynkach decyduje o wygranej, pamietaj o nim !
- ias , bardzo czesto ludzie skladaja ias w ciemno, zapominaja ze przeciwnik moze nosic (I NOSI) to co my, czyli astreona, ASTREON MA 25 % SLOW !
- przygotuj sie na extra slow ! bardzo czesto smiterzy biegaja z doomem albo holy freeze (hf z dooma to ponad 50 % slow), jesli do tego dorzuci ceglawa, a ty nie bedziesz na to przygotowany to zginiesz szybko, chodz biegac i atakowac bedziesz wolno Jak sie zabezpieczyc przed takimi zagraniami ? high lord , 2 x 15 ias w coa , 15 ias levi, rekawiczki craty ias str dex crushing blow/ piesc krwi czy jakiekolwiek inne z ias , kombinacji jest duzo. Nie musisz od razu uzywac mh zeby sprawdzic co przeciwnik szykuje, wystarczy ze zagrasz raz , raz zginiesz
- jesli nie widzisz przeciwnika na mapie, NIE STOJ , NIE CZEKAJ, jesli jest cwany i wie co to lag na szarzy to najprawdopodobniej wlasnie szarzuje wprost na ciebie
- pilnuj many ! nie ma nic bardziej wk.......cego niz przeciwnik uciekajacy z resztkami life, a u ciebie brak many na szarze. Mijaj wszystkie przeszkody zwyklym biegiem, na szarzy biegaj tylko tam gdzie cie nic nie zatrzyma. W praktyce nie jest to takie latwe, w koncy mapy sa generowane losowo a nie przez nas , pal bez many to martwy pal
- wiekszosc pojedynkow trwa kilka do kilkunastu sekund. PILNUJ SIE !, wiele razy przegralem tylko dlatego, ze podczas duela szukalem obok kompa miejsca gdzie moglbym zgasic fajke Pojedynek jest krotki i nie ma czasu na szukanie przyciskow na klawiaturze, bardzo czesto ludzie gina dlatego ze zmieniaja aure/skile scrolem na myszy lub myla szarze ze smitem.
- dobra mysza ! gdy wymienilem swojego zajechanego na counter strike'u logitecha na nowego moj smiter zaczal lepiej trafiac szarza
- atak od dolu , mam nadzieje ze wszyscy wiedza o tym ze postac ktora atakuje od dolu ma latwiej (widzi wiecej) , jesli ktos zapomnial to przypominam
- tu mialem napisac o wykorzystywaniu kilku ciekawych funkcji z c3po, mh , auto aim'ie, PK tools, vector aim .... ale poradnik i forum battlenet.pl to chyba nie sa odpowiednie miejsca (REGULAMIN), fakt faktem, ten kto uzywa skryptow i hakow ma latwiej ... takie zycie
- jesli przeciwnik stosuje charge laga, najlepsze co mozesz zrobic to ... zastosowac charge laga
- jesli widzisz ze ktos bardzo dlugo dlugo biega na szarzy ... PIJE MANE ! Notorycznie stosowane na duelach smiterow i nie tylko smiterow (jaki problem zostawic sobie 4 mikstury z mana na pasku ? zaden , a jak sprawdzisz ze ktos pije mane ? nie sprawdzisz ... ze znanych mi narzedzi tylko pk tools moze to sprawdzic, rozwinac tematu nie moge -> REGULAMIN) picie zwyklych (nie fioletowych) flaszek z life przez przeciwnika gdy masz wiecej niz 50 % OW w zasadzie tez jest nie do wykrycia (pk tools j/w) fioletowe widac od razu, ale kto chodzi z fioletowymi na duele ? JA ! tak tak ... bardzo latwo oszukiwac jesli sie nosi life tap z draculi ... slyszysz ze weszla klatwa to pijesz flache. Jesli zauwazasz podobne akcje kaz typowi kupic scrole z tp albo ident i masz problem z bani - zawsze go mozna sprawdzic. Cale szczescie ze duele smiter vs smiter najczesciej sa krotkie i podobne zdarzenia wystepuja rzadko.
- jesli znasz itemy przeciwnika - wykorzystaj to, chamskie jest skanowanie postaci map hakiem, ale dzieki temu mozesz "wyrownac szanse", niektorzy chetnie pokazuja itemy, niektorzy pokazuja tylko po duelu ... zabawki jak coa , levi , exile , botd od razu widac na postaci ... warto to wykorzystac zanim przystapisz do duela i powiesz GO
- jesli widzisz ze przeciwnik ma duzo lepsze itemy (chodzi mi glownie o combat 4x life) nie poddawaj sie, KOMBINUJ (chyba ze roznica jest naprawde druzgocaca ... z drugiej strony co ty robisz w pvp bez itemow ? ) kazde ubranie ma jakies slabe punkty, mozesz przylamic i uzyc slow z ceglawa/aracha/nosferatu/blackhorna/ mozesz zrobic total lame i zalozyc doom'a + extra slow, mozesz zastosowac mega charge lag'a i wzmocnic sobie dmg na kilka dueli zakladajac +29 combat z itemow i liczyc na szybki zgon przeciwnika, nie masz jak zlozyc mega dmg to zloz sobie crushing blow powyzej 70 % ! Dmg mniejszy ale ssanie na life tapie wieksze, a i same obrazenia wychodza w sumie wieksze, zaloz laseratora, jak ci sie fuksnie i aura wejdzie za pierwszym razem masz wygranego duela itp itd ... kombinacji jest od zaje...ia
- jesli robisz pala smite vs smite only - olej str, dex, licz wszystkie punkty, nie marnuj punktow skilli itp, niby rzecz oczywista, ale znam ludzi dla ktorych skopanie 5 skilli to nie jest powod do robienia nowej postaci ... OMG
- sensowny poziom smitera to lvl 90 (co sie na to sklada ... ehh nawet niechce mi sie pisac)
- nie ustawiaj sie w rogach mapy, ani nawet na krawedziach, jesli tam trafi cie smiter, masz male szanse na wyjscie calo ze stuna
- NIE WIERZ W TO CO PISZA INNI , NIE SUGERUJ SIE TYM CO KTOS POWIEDZIAL KOMUS, SAM SPRAWDZ !

pora wrocic do samego duela :

Duela zaczynalem na dwa sposoby:
1) jeden pal zaczyna z miasta , drugi z pierwszego wp. Smiac mi sie chce gdy ktos mi tego typu poczatek mecza sugeruje(PvP to nie TvT).
2) obaj wybiegamy z miasta, jeden biegnie w prawo drugi w lewo, przy odleglosci ok jednego ekranu krzyczymy "go"
Jesli chce wygrac za wszelka cene tego duela to w obu przypadkach staram sie zrobic jak najwiekszego laga ... biegne na szarzy kilka ekranow (w pierwszym przypadku najpierw trzeba odbiec, w drugim od razu mozemy zaczac biec na szarzy,jesli teren jest wyjatkowo upierdliwy, zaczynalem biec dopiero od mostu o ile jest, albo mniej wiecej od polowy mapy , tak zeby many starczylo na ewentualna pogon) jesli przeciwnik stoi w miejscu i czeka na nas, rezultat jest taki, ze trafiamy go szarza chociaz wg jego mapy znajdujemy sie 2 ekrany dalej ...chamskie ale skuteczne Da sie tym zabic wszystkich nieuswiadomionych ... coraz wiecej ludzi wie w jaki sposob powstaje ten lag , ale zdarzaja sie jeszcze tacy co pytaja czy to nie byl przypadkiem teleport z enigmy. Oczywiscie nie wszyscy stoja i czekaja, ale 95 % ludzi nie biega palem na szarzy w poszukiwaniu przeciwnika ... BŁĄD !
Podbieglem pod przeciwnika na szarzy mam wcisniety shift klikam szarza na niego i co dalej ?
-szarza mogla wejsc (zadac obrazenia)
-mogla sie zawiesic (charge bug , blokuje sie na dwa sposoby: postac zatrzymuje sie w miejscu, w bezruchu - pomaga wcisniecie w - switch broni , albo podniesienie i wlozenie do slotu broni, drugi sposob jest bardziej wku.......y - przestaje dzialac szarza , jedyny ratunek rejoin)
-mogla "wejsc" (widoczny odrzut ale brak zadanych obrazen) Jesli zadala obrazenia czekam caly czas trzymam wlaczona szarze, jest szansa ze znowu go trafi, jesli nie zmieniam na smite. Ja to robie na wcisnietym shiftcie, jesli odrzuci przeciwnika, dopiero wtedy puszczam shift. Jesli przeciwnik zlapal laga to dopiero w tym momencie sie "budzi" . Czasami nawet nie widzi atakujacego, ale widzi ze cos go leje. Zaczyna uciekac, albo biegnie w naszym kierunku (tak mu sie tylko zdaje , tak naprawde to my jestesmy obok, a on nas mija, nie zostaje nic innego jak pobiec za nim na szarzy i dobic) Tak wyglada w skrocie sytuacja gdy uda nam sie pojechac kogos charge lagiem. Granie bez charge laga to zupenie inna zabawa, obaj przeciwnicy widza sie na mapie i najczesciej podchodza powoli do siebie. Wieksze szanse ma ten kto pierwszy zaatakuje i ten ktorego life tap podleczy jako pierwszego. Caly duel trwa kilka sekund, chyba ze ktos zacznie uciekac, jesli widze ze po wymianie przeciwnik ma wiecej life: moge zwiac, moge cofnac sie na szarzy, zawrocic i sprobowac wbic sie nia (oczywiscie z shiftem, jesli ktos gral smiterem to wie czemu nie polecam samego name locka lewym przyciskiem myszy)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.tef.pun.pl www.lcgwardiamroku.pun.pl www.osiedletalarowa.pun.pl www.polskimaxserwer.pun.pl www.radio-narew.pun.pl